Úvod Poradna Návod na poskládání

Návod na poskládání trampolíny

Pořídili jste si domů trampolínu a teď nevíte, jak ji poskládat? Nebojte se ničeho, ve dvou to hravě zvládnete. Stačí vám k tomu pár minut, trocha šikovnosti a šroubovák. A když trampolínu poskládáte, užijí si na ní spousty zábavy jak děti, tak i dospělí.

  • Než začnete se samotným skládáním trampolíny, všechny díly zbavte obalového materiálu a rozložte na volné ploše. Budete tak mít přehled, kde co máte a práce vám půjde líp od ruky. 
  • Trampolínu skládejte za klidného slunného počasí na pevném podkladu s tvarově rovnoměrným povrchem. 
  • Při montáži trampolíny si chraňte ruce a použijte pracovní rukavice

Obrázkový návod na sestavení trampolíny

Návod na složení trampolíny - krok 1
Prodlužovací tyče nasuňte do nohy. Dle velikosti modelu složíte 3 - 5 nohou.
Návod na složení trampolíny - krok 2
Tyče horního rámu spojte do velkého kruhu.
Návod na složení trampolíny - krok 3
Nohy sestavené dle obr. 1 napojte do kulatého rámu.
Návod na složení trampolíny - krok 4
Rám a nohy trampolíny sešroubujte. Nezapomeňte, že uprostřed nohy trampolíny musí být tyč bez T-části.
Návod na složení trampolíny - krok 5
Rozložte si odrazovou plochu do středu konstrukce. Připevněte jeden konec pružiny za oko odrazové plochy, druhý konec uchyťte za rám trampolíny.
Návod na složení trampolíny - krok 6
Další pružinu připevněte přesně naproti, poté další 2 pružiny upevněte vprostřed mezi dvě první pružiny. Jedině tak docílíte rovnoměrného napnutí odrazové plochy.
Návod na složení trampolíny - krok 7
Pružiny napínejte pomocí háku, který byl v balení. Dejte si však pozor na prsty.
Návod na složení trampolíny - krok 8
Odrazovou plochu napínejte rovnoměrně. 
Návod na složení trampolíny - krok 9
Připevněte zbývající pružiny.
Návod na složení trampolíny - krok 10
Nyní všechny pružiny zakryjte ochrannou plachtou.
Návod na složení trampolíny - krok 11
Pomocí pásků připevněte plachtu k pružinám - ze spodní strany.
Návod na složení trampolíny - krok 12
Tak! A trampolínu máte hotovou! Teď ještě sestavit ochrannou síť.

Po poskládání trampolíny ji vždy pořádně zkontrolujte. Konstrukce musí být stabilní, šrouby utažené a pružiny řádně zaháknuté. První skoky vyzkoušejte opatrně a vprostřed trampolíny.

Při skákání na trampolíně dodržujte bezpečnostní pokyny

Stejně jako u všech sportů i při skákání na trampolíně musíte dbát bezpečnostních pokynů. Začínající "skokani" by si měli osvojit základní pohyb - skákat nahoru a dolů. Získají tak jistotu. Taky byste neměli skákat v silném větru, kdy můžete ztratit kontrolu nad svým skokem. A za deště taky neskákejte. Mokrá odrazová plocha je velice kluzká.

  • Pokud vás na trampolíně skáče víc, nedělejte žádné divoké skoky, ani salta. Snadno dojde ke srážce.
  • Skákejte vprostřed trampolíny, nikdy ne na pružinách - mohli byste si přivodit zranění nohy. 
  • Trampolínu pravidelně kontrolujte - připevnění pružin, poškození odrazové plochy. 

Návod na složení ochranné sítě

Návod na sestavení ochranné sítě - krok 1
Všechny tyče nasuňte ochrannou trubku z pěnové hmoty.

Návod na sestavení ochranné sítě - krok 2
Spojte horní a dolní tyč. Nasaďte koncovku na horní tyč a zátku na dolní tyč.

Návod na sestavení ochranné sítě - krok 3
Nachystejte si na trampolínu složenou ochrannou síť.
Návod na sestavení ochranné sítě - krok 4
Jednotlivé tyče zasuňte do návleku sítě, a to umělou koncovkou dopředu.
Návod na sestavení ochranné sítě - krok 5
Na horní část nohy trampolíny (nikdy ne na prodloužení) připevněte pomocí U tyče sítě.
Návod na sestavení ochranné sítě - krok 6
Připevněte tyč ochranné sítě pomocí druhého držáku na spodní části nohy. U každé tyče použijte vždy dvě připevnění.
Návod na sestavení ochranné sítě - krok 7
Stejným způsobem upevněte i ostatní tyče sítě.
Návod na sestavení ochranné sítě - krok 8
Úchytné háky sítě připevněte na trojúhelníková oka, která jsou vespod odrazové plochy.
Návod na sestavení ochranné sítě - krok 9
Nakonec zapněte zip a zahákněte všechny háky.

Věříme, že jste si podle našeho ilustrativního návodu hravě poradili i s poskládáním vaší trampolíny. Teď už nezbývá, než si užívat radosti z pohybu, který vám poskytne. A můžete si být jisti, že se jedná o skutečně zdravý pohyb. Je vhodný pro děti, dospělé i kardiaky. Dokonce vám neublíží ani pokud máte problémy se zády či klouby. A co víc, skákání na trampolíně pomáhá k hubnutí - 10 minut intenzivního skákání je totiž mnohem lepší než půlhodinový běh. 

© 2018, GoodJump – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | | Mapa stránek

Přeskočit na začátek stránky